Attēlā tiek parādīta līguma parakstīšana

Apdrošināšanas līgumos varētu tikt ieviesti vienkāršās valodas principi, lai padarītu tos saprotamākus. Paredzams, ka jaunā prasība veicinās klientu spējas pieņemt informētus lēmumus un precīzāk izprast savas tiesības un pienākumus.

Valsts valodas centra (VVC) direktore Inese Muhka atzinīgi vērtē izstrādātos grozījumus.   

Dokumenti vienkāršajā valodā ļaus nodrošināt, ka fiziskās personas patiešām saprot, ko paraksta, kādi ir viņu pienākumi un tiesības, un izprot, ko apdrošināšanas polise sedz.

VVC direktores ieskatā lielākie izaicinājumi grozījumu ieviešanā būs pakalpojuma sniedzējiem, jo jāpārskata pašreizējās standartizētās dokumentu formas un jāpārstrādā tās vienkāršajā valodā, skaidrojot sarežģītas juridiskās konstrukcijas un terminus, vienlaikus saglabājot juridisko precizitāti. Lai nodrošinātu atbilstošu kvalitāti, jāapmāca arī personāls, jāinformē sadarbības partneri un jāveic citas saistītās darbības.

Vienkārša valoda nenozīmē vienkāršotu saturu — tā nozīmē skaidru domu, precīzu formulējumu un atbildīgu attieksmi pret lasītāju.

👉 https://lvportals.lv/skaidrojumi/381524-apdrosinasanas-ligumi-varetu-klut-klientiem-saprotamaki-2025