Fotoattēls ar maku, monētām un banknotēm

Atbilstoši izmaiņām Kredītiestāžu likumā par valsts valodas lietojumu finanšu pakalpojumu sniegšanā Latvijā Finanšu nozares asociācija (turpmāk – FNA) sadarbībā ar Valsts valodas centru ir sagatavojusi praktiskas vadlīnijas, lai skaidri un saprotami interpretētu likumā noteiktās prasības un sniegtu atbalstu bankām to ieviešanā ikdienas praksē.

Šī gada 11. jūlijā stājās spēkā regulējums, kas paredz klientu tiesības saņemt visus finanšu pakalpojumus latviešu valodā. Tas attiecas gan uz ikdienas pakalpojumiem, līgumiem un noteikumiem, gan uz informācijas pieejamību digitālajās platformās, tostarp mobilajās lietotnēs, klientu apkalpošanu filiālēs, kā arī zvanu centros un citos saziņas kanālos.

Vienlaikus regulējums nosaka iespēju klientam un kredītiestādei vienoties par citas Eiropas Savienības vai kandidātvalsts oficiālās valodas lietošanu, ja abām pusēm tas ir pieņemami un banka ir spējīga to nodrošināt. Savukārt trešo valstu valodu lietojums ir pieļaujams tikai individuālā saziņā (saruna, telefona zvans, bet ne dokumenti, vietnes, bilingvāli bukleti), ja banka to spēj nodrošināt. Vienlaikus Ukrainas civiliedzīvotāju apkalpošanas gadījumā oficiālajos dokumentos un digitālajās saskarnēs var izmantot ukraiņu valodu.

Vadlīnijās īpaša uzmanība pievērsta tam, lai palīdzētu bankām orientēties situācijās, kurās klienti vēlas turpināt saziņu valodā, kas nav latviešu.

Vadlīnijas pieejamas FNA vietnē.

Saistītas tēmas

Skaidrojumi